Eiwitrijke appel-pannenkoekjes met kaneel

12671982_934051156650144_5766222537380283228_oRight in time voor Pasen, toch? Als je gezond doch lekker wilt brunchen op Eerste of Tweede Paasdag, maak dan deze heerlijke pannenkoekjes. De pannenkoekjes zitten bomvol eiwitten, dus hiermee kom jij je ochtend of middag prima door.

NODIG (1 portie):
- 2 eieren
– 1 appel (Elstar of Jonagold)
– 1 el hennep eiwitpoeder (te koop bij Body & Fitshop)
– 1 el lijnzaad of chiazaad
– 1 el kokosolie of rijstolie
– kaneel

Verder: staafmixer

HOE:
Was de appel en snijd deze in grove stukken. Doe de appelstukjes in een pannetje en doe er zoveel water in dat de stukjes vanaf de bodem gezien voor 1 centimeter onder water staan.  Ik weet het, lastige omschrijving, maar het komt neer op ongeveer één glas water. Het idee erachter is dat je niet alle vitaminen uit de appel kookt.
Anyway. Breng het water aan de kook en leg een deksel op het pannetje. Check regelmatig of de appelstukjes niet droogkoken, voeg in dat geval nog wat water toe.
Doe ondertussen de twee eieren, het eiwitpoeder en de lijnzaad in een maatbeker en mix dit met een staafmixer voor ongeveer 2 minuten.
Controleer of de appelstukjes zacht zijn en giet ze af. Laat enkele minuten afkoelen.
Voeg de appelstukjes toe aan het eimengsel en mix nogmaals enkele minuten met de staafmixer tot zich een glad ‘beslag’ vormt.
Verhit de olie in een koekenpan en giet hierin het beslag, zodat zich kleine pannenkoekjes vormen. Bak de pannenkoekjes voor ongeveer 5 minuten op middelmatig vuur, draai halverwege om.
Verdeel de appel-pannenkoekjes over een bord en bestrooi met kaneel. Lekkerrrr!!

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>