Overnight havermout

In de warme zomermaanden heb je niet altijd zin in warme havermoutpap. Havermout is echter ontzettend gezond en wat mij betreft een perfecte keuze voor het ontbijt of de lunch. De oplossing daarvoor is Overnight Oats. Het lijkt qua bereiding veel op havermoutpap, echter gebruik je bij overnight havermout minder vocht en laat je het, zoals de naam al doet vermoeden, een nacht in de koelkast staan. Uiteraard is overnight havermout ook heerlijk in de koudere maanden.

NODIG:
– 35 gram havermout
– 5 gram lijnzaad of chiazaad
– 150/200 ml amandelmelk (als je chiazaad gebruikt zou ik 200 ml melk gebruiken)
– snuf Himalayazout
– kaneel (optioneel)
– bevroren of vers fruit

HOE:
Meng de havermout met het lijnzaad/chiazaad, het zout en eventueel wat kaneel (naar smaak). Meng vervolgens met de amandelmelk en zet een nachtje in de koelkast. Top het de volgende ochtend met wat fruit, noten, superfoods en/of honing (wees creatief!), vul een glas met laagjes havermout en fruit voor een speels effect (het oog wil ook wat natuurlijk) of rasp een stuk vers fruit (bijv. appel, peer of kiwi) door de havermout.

Tip: je kunt in plaats van amandelmelk ook (geiten-/soja-) yoghurt gebruiken voor een extra frisse smaak!

 

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>