Provençaalse omelet

Vroeger at ik regelmatig een gebakken ei, het liefst met bacon en kaas. De bacon en de kaas laat ik voortaan staan, eieren daarentegen niet. Eieren zijn een goede bron van eiwitten en omega-3. Hieronder een recept voor een heerlijke omelet.

NODIG:
- 2 (biologische) eieren
– 75 gram paddenstoelen (bijv. shii-take of oesterzwam), grof gehakt
– handje lente-ui, in ringetjes
– scheut amandelmelk
– 1 tl kokosolie
– knoflookpoeder
– gedroogde provençaalse kruiden
– peper en Himalayazout

HOE:
Verhit 1 tl kokosolie in middelgrote pan en voeg de lente-ui en de knoflookpoeder toe en bak 1 minuut. Klopt de eieren los met een scheutje amandelmelk en voeg die toe aan de lente-ui. Leg de grof gehakte paddenstoelen op het ei, leg een deksel op de pan en draai het vuur klein. De omelet is klaar is al het ei gestold is. Breng op smaak met peper, zout en wat provençaalse kruiden. Bon appetit!

Tip: Je kunt met deze omelet eindeloos variëren. Je kunt de paddenstoelen vervangen door verse spinazie, cherrytomaten, geblancheerde groene asperges, enz.

 

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>