Snel & gezond: Gebakken kabeljauw met geroosterde groenten

Gebakken kabeljauwNormaal schrijf ik altijd een leuk verhaaltje bij mijn recepten, maar op de een of andere manier kon ik nu niks bedenken. Dus ik hou het kort. Hierbij een nieuw simpel recept voor de snelle, gezonde eter. Binnen een half uur staat deze groentenbom op tafel!
Het is een koolhydraatarm gerecht, maar de grote hoeveelheid groenten zorgt voor een goedvullende maaltijd. Voel je uiteraard vrij om bijvoorbeeld gebakken (zoete) aardappeltjes toe te voegen. 

NODIG (2 personen):
Vis:
- 2 stukjes (bevroren) kabeljauw (MSC-keurmerk!) of andere witvis
– 1 tl gedroogde basilicum
– 1/2 el gedroogde dille
– 1 tl kokosolie
– peper/Himalayazout
Geroosterde groenten:
- 100 gram champignons, gehalveerd
– 1 paprika, in grove stukken
– halve courgette, in grove stukken
– 100 gram cherrytomaatjes
– 1 grote ui, in grove stukken
– 4 teentjes knoflook, geplet
– 1 tl kokosolie, gesmolten

HOE:
Verwarm de oven voor op 260 graden. Bekleed een bakplaat met aluminiumfolie, verdeel de groenten hierover en bestrijk deze met kokosolie. Rooster de groenten in de oven voor ongeveer 20 minuten. Spoel ondertussen de kabeljauw af onder de koude kraan (op deze manier gaat ook het ijslaagje van de bevroren vis eraf) en dep droog met keukenpapier. Bestrijk de kabeljauw aan beide kanten met basilicum, dille, peper en zout. Verwarm de kokosolie in de pan en bak hierin de kabeljauw. Voeg eventueel wat eetlepels water toe als de kabeljauw dreigt aan te bakken. Breng de groenten op smaak met peper & Himalayazout, voeg eventueel wat Italiaanse of Provencaalse kruiden toe. Eet de geroosterde groenten met de kabeljauw.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>