Vezelrijk ontbijt: Havermout met chiazaad, lijnzaad, moerbeibessen & amandelen

Dit havermoutrecept zit bomvol vezels. Ik maak de havermout namelijk met rijstmelk, wat al vezelrijk is. Daarnaast voeg ik chiazaad en lijnzaad toe, deze zaadjes staan bekend om hun vezelrijkheid. Ook in moerbeibessen zitten veel vezels, als ook in amandelen. Een vezelrijk ontbijt dus
waar je de hele ochtend op kan teren. Het recept lijkt veel op die van de havermout mokmuffin (zie RECEPTEN).

NODIG:
– 35 gram havermout
– 250 ml huisgemaakte rijstmelk (zie RECEPTEN)
– 5 gram chiazaad
– 5 gram lijnzaad
– 1 el moerbeibessen
– 1 el rauwe amandelen
– snuf Himalayazout

HOE:
Doe de havermout, chiazaad, rijstmelk, kaneel en snuf Himalayazout in een pannetje, breng aan de kook en laat drie minuten op laag vuren gaar worden. Schep de havermout in een schaaltje en top met het lijnzaad, de moerbeibessen en de amandelen. Eventueel kun je de rauwe amandelen bakken in wat kokosolie, nog lekkerder!

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>